..
Suche

Personensuche
Veranstaltungssuche
Katalog der UB Siegen
Contact
University of Siegen
Unteres Schloss 3 (US-A 149)
D-57068 Siegen
Germany

T: +49 271 740 3040
F: +49 271 740 1 3040
E: paul.marx@uni-siegen.de
/ jm /
 

Department of Marketing

Welcome to the Homepage of Jun.-Prof. Dr. Paul Marx

Paul Marx
Assoc. Professor of Business Administration, esp. Marketing
Research:
Our research addresses relevant issues in the field of marketing, where we strive to achieve results that are both meaningful for academia and ready for practical applications. Although our research aims to cover a broad range of topics, current areas of interest focus on ...

Teaching:
High-quality education is a top-priority issue. By providing knowledge and skills that are conceptually up to date, methodologically strong and practically relevant, we strive to secure competitive advantages of our students in their academic and business careers.

News

08.07.2016:
TUTORENSTELLEN OFFEN: Wir suchen Tutoren für Durchführung von Übungen begleitend zur Vorlesung "Marketing" ab Wintersemester 2016/2017 (Studentische Hilfskräfte für 8Std/Woche)
14.02.2016:
EXAM: The examination in marketing will take place on the 29th February 2016 between 16:30 and 17:30. The rooms will be announced approx. 5 days before the exam at the web site of the Examination Office. Sample solutions will be published on exam day at 17:45.
//
KLAUSUR: Die Klausur im Fach Marketing findet am 29.02.2016 um 16:30 Uhr statt. Die Räume werden ungefähr 5 Tage vor dem Klausurdatum auf der Webseite vom Prüfungsamt bekannt gegeben. Die Musterlösung wird am Klausurtag um 17:45 Uhr veröffentlicht.
04.02.2016:
Paul Marx and Florentine Frentz will present their new research at the 2016 Winter Marketing Academic Conference hosted by the American Marketing Association in Las Vegas, USA on 26-28th February 2016.
  • "Impact of Recommender Systems on Customers’ Attitudes and Behavioral Intentions Towards Online Retailers"
  • "Automated Product Recommendations and Personalized Explanations for Consumers in the Digital Era"
Paul Marx will also present his work on Recommender Systems at the "2nd Digital Marketing Conference: Personalization" in Passau on 11th March 2016.
29.01.2016:
An article by Paul Marx co-authored with André Marchand is now in the second review round at one of the top international academic journals "Marketing Science" (VHB-JOURQUAL rank A+). (Due to confidentiality of the review process, no further details about this article can be disclosed at this moment.)
26.01.2016:
TUTORENSTELLEN OFFEN: Wir suchen Tutoren für Durchführung von Übungen begleitend zur Vorlesung "Marketing" ab Sommersemester 2016 (Studentische Hilfskräfte für 8Std/Woche)
13.01.2016:
POST-EXAM REVIEW: Students of the faculties other that faculty III who want to participate in a post-exam review (Marketing, summer term 2015) are invited to register by filling out this application form before 27.01.2016. The post-exam review will take place on 28th January 2016 at 4:00 PM in room H-C 8330. // EINSICHTSTERMIN: Studierenden der Studienfäche, die nicht zur Fakultät III gehören und an dem Einsichtstermin zur Klausur "Marketing" (SoSe 2015) teilnehmen möchten, werden gebeten, dieses Anmeldeformular bis 27.01.2016 auszufüllen. Der Einsichtstermin findet am 28.01.2016 um 16 Uhr im Raum H-C 8330 statt.
11.08.2015:
TUTORENSTELLEN OFFEN: Wir suchen Tutoren für Durchführung von Übungen begleitend zur Vorlesung "Marketing" ab WS 2015/2016 (Studentische Hilfskräfte für 8 Std/Woche)
26.03.2015:
Im Wintersemester 2014-2015 hatten wir 906 Klausuren im Fach Marketing zu korrigieren. Zu diesem Moment haben wir die Korrektur abgeschlossen. Die Noten werden demnächst im LSF abrufbar sein. Vorab könenn Sie die Statistiken zu den Noten auf der Webseite der Veranstaltung und in unserer Facebook-Gruppe einsehen.
03.03.2015:
Our two research papers were accepted for presentation at the 44th annual conference of the European Marketing Academy (EMAC 2015). The two papers are
  • "Do Recommender Systems Really Help People Make Optimal Choices? The Influence of Personalized Recommender Systems on Choice Efficiency, User Satisfaction, and User-Provider Relationships"
  • "Online Complaints in the Eye of the Beholder: Optimal Handling of Consumer Complaints on the Internet"
Congratulations to my coauthors Florentine Frentz and Frederick Nimmermann!
30.01.2015:
Im Rahmen der Vorlesung " Marketing" findet ein Gastvortrag der Siegener Werbeagentur on|media marketing solutions zum Thema Online-Marketing statt. Wir laden alle Interessenten am Fr., 30.01.2015 in Audimax (AR-E8101) herzlich ein!
24.01.2015:
Die Klausur im Fach Marketing wird am 23. Februar 2015 um 16:30 Uhr geschrieben. Informationen zu den Räumen entnehmen Sie bitte der Webseite vom Prüfungsamt ca. 5 Tage vor dem Klausurtermin.
15.01.2015:
TUTORENSTELLEN OFFEN: Wir suchen Tutoren für Durchführung von Übungen begleitend zur Vorlesung "Marketing" ab WS 14/15 (Studentische Hilfskräfte für 8Std/Woche)
01.10.2014:
Wir haben unser Team verstärkt und begrüßen eine neue wissenschaftliche Mitarbeiterin Frau Florentine Frentz 'on Board'.
14.08.2014:
STELLENAUSSCHREIBUNG: Bewerbungsfrist für die 1/2 Stelle für eine(n) Wissenschaftliche(n) Mitarbeiter(in) mit Möglichkeit zur Promotion ist verlängert bis 30.08.2014.
30.07.2014:
STELLENAUSSCHREIBUNG: An der Juniorprofessur Marketing ist zum 01.10.2014 eine 1/2 Stelle für eine(n) Wissenschaftliche(n) Mitarbeiter(in) mit Möglichkeit zur Promotion zu besetzen.
04.07.2014:
In the winter term 2014/2015 I will provide a seminar for bachelors in business administration (BWL). Be sure to apply for a seminar place before 11.07.2014. // Im kommenden Wintersemester (2014/2015) bietet die Juniorprofessur Marketing ein Seminar für BWL-Bachelors an. Bewerbungsschluss: 11.07.2014.
30.06.2014:
VACANCY ANNOUNCEMENT: We seek Tutors for provision of tutorials in Marketing (Student Assistants, 8hr/week) from winter term 2014/2015 on.
//
STELLEN OFFEN: Wir suchen Tutoren für Durchführung von Übungen begleitend zur Vorlesung "Marketing" ab WS 14/15 (Studentische Hilfskräfte für 8Std/Woche)
21.05.2014:
The examination in marketing will take place on the 7th August 2014 between 10:30 and 11:30. For further information please consult the web site of the Examination Office. // Die Klausur im Fach Marketing findet am 07.08.2014 um 10:30 Uhr statt. Weitere Informationen entnehmen Sie bitte der Webseite vom Prüfungsamt.
01.04.2014:
Ever wanted to make your own exam? Now it is possible! Students are invited to suggest their own examination questions. With a little luck, these questions can become a part of the exam in "Principles of Marketing". Click here to suggest your own examination question. // Wollten Sie schon immer Ihre eigene Klausur stellen? Ab jetzt wird es möglich! Studenten können nun ihre eigenen Klausuraufgaben im Fach "Marketing" vorschlagen (hier klicken).
31.03.2014:
Paul Marx will present his new research paper "Eliciting attribute-based Preferences from Scarce Big Datasets" (co-authored with André Marchand) in the track on Modeling and Marketing Analytics at the 43rd conference of the European Marketing Academy (EMAC).
25.02.2014:
Ausschreibung von Forschungsstipendien zur Erstellung von Diplom- und Masterarbeiten
24.02.2014:
Sample solutions to the exam Marketing in winter term 2013/2014 (written on 24.02.2014) can be found here // Die Musterlösung für die Klausur Marketing (WS13/14) vom 24.02.2014 kann hier heruntergeladen werden.
22.01.2014:
VACANCY ANNOUNCEMENT: We seek two Student Assistants / Tutors (8hr/week). // Stellenausschreibung: Wir suchen Studentische Hilfskräfte / Tutoren für 8Std/Woche
25.11.2013:
The post-exam review (Marketing, summer term 2013) will take place on Thursday, November 28, 2013 at 11:00 in H-C 8330. Please note that only preregistered examination papers are subject to review. // Der Einsichtstermin zur Klausur "Marketing" (SoSe 2013) findet am Donnerstag, 28.11.2013 um 11:00 Uhr in H-C 8330 statt. Hinweis: nur die angemeldeten Arbeiten können eingesehen werden.
31.10.2013:
Students who want to participate in a post-exam review (Marketing, summer term 2013) are invited to fill out this application form before 19.11.2013 // Studierenden, die an dem Einsichtstermin zur Klausur "Marketing" (SoSe 2013) teilnehmen möchten, werden gebeten, dieses Anmeldeformular bis 19.11.2013 auszufüllen.
31.10.2013:
The grades for the exam Marketing written on 01.09.2013 are now online in LSF and available as PDF here. // Die Noten für die Klausur Marketing (Klausurtag 01.10.2013) sind nun im LSF veröffentlicht und können hier als PDF-Download abgerufen werden.
26.08.2013:
The grades for the exam Marketing written on 30.07.2013 are now online in LSF and available as PDF here. // Die Noten für die Klausur Marketing (Klausurtag 30.07.2013) sind nun im LSF veröffentlicht und können hier als PDF-Download abgerufen werden.
15.08.2013:
Da die Anfragen sich häufen, wird es hiermit offiziell angekündigt, dass das Seminar "Direct Marketing" für den Bachelor-Studiengang "Wirtschaftsrecht" als wirtschaftswissenschaftliches Seminar (M18.2) angerechnet werden kann.
05.06.2013:
Die Juniorprofessur Marketing bietet für kommendes Wintersemester 13/14 ein Bachelorseminar zum Thema "Direct Marketing" an. Genauere Informationen (inkl. Bewerbungsprozess) zum Seminar finden Sie hier. Das Bewerbungsformular kann hier heruntergeladen werden.